Powered By Blogger

15 de febrero de 2013

Artista Kees Thijn



Biography:
Sinds 1966 ben ik beeldend kunstenaar. Mijn werk bestaat hoofdzakelijk uit symbolisch-surrealistische taferelen. De omringende natuur, die mij telkens weer verrukt door haar wonderlijke verschijningsvormen en boeiende structuren, vormen een voortdurende inspiratiebron. Ik blijf zoeken naar wegen om voortdurend vernieuwingen in mijn werk aan te brengen. Zo kunnen zaken waarover ik mijn gedachten heb laten gaan zodanig worden verbeeld dat vorm en inhoud van het kunstwerk samensmelten tot een geheel. Ik voel mij het meest aangetrokken tot de figuratieve schilderkunst en het oeuvre varieert van (sur)realistisch, tot schilderijen waarbij eigen symbolen zijn gecombineerd om een bepaalde gedachte of situatie vorm te geven. Mijn belangstelling voor het surrealisme is duidelijk te zien; surrealistische elementen maken een wezenlijk onderdeel uit van het werk. Absurde combinaties die enerzijds vervreemding oproepen, anderzijds de impact van die vervreemding versterken. Schilderijen van mijn hand bevinden zich in de collecties van: Drents Museum te Assen, Museum Het Markiezenhof te Bergen op Zoom, Stedelijk Museum Zwolle, Universitair Medisch Centrum Groningen, Scheper Ziekenhuis te Emmen en veel particuliere verzamelaars.






No hay comentarios.: